اهمیت سیستم مدیریت ناوگان برای اتوبوسرانی

راه اندازی یک سامانه کنترلی برای ناوگان های حمل و نقل عمومی و به خصوص اتوبوسرانی یک اقدام ضروری برای نظارت از راه دور بر عملکرد رانندگان و وسائل نقلیه می باشد. این سامانه که می تواند یک سیستم مدیریت حمل و نقل (TMS) دقیق را ایجاد کند ، موجب افزایش ایمنی، بهبود کارایی خودرو و اتراقی عملکرد سازمان اتوبوسرانی می شود. به عنوان یک مثال ساده ، می توان به کاهش 20درصدی مصرف سوخت مشتریان کریوت را پس از نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ناوگان اشاره کرد.

اگر اهداف یک سازمان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوسرانی را دو جنبه تامین رضایت شهروندان و افزایش بهره وری سازمان از جهات مختلف بدانیم، پس باید تفکرات و سنتی را کنار گذاشته و متناسب با تکنولوژی های روز دنیا پیش برویم.

یکی از این فناوری ها ، سامانه های مدیریتی خودرویی برای اتوبوسرانی است که در کشورهای پیشرفته دنیا ، اجرا و پیاده سازی شده و نتایج مثبت آن ، متخصصین کشورهای در حال توسعه را بر استفاده و پیروی از چنین سیستم هایی واداشته است.

اهمیت چنین سامانه هایی در شهرهای پرجمعیتی مثل تهران که اتوبوسرانی بخش حیاتی از حمل و نقل عمومی را تشکیل می دهد ، هم برای شهروندان و هم سازمان های ذی ربط فوق العاده مفید خواهد بود.

مزایای نرم افزار مدیریت حمل و نقل برای اتوبوسرانی

ابزاری است برای اطمینان از امنیت ناوگان اتوبوسرانی و رانندگان و شهروندان: این مسئله در سفرهای برون شهری نمود بیشتری دارد.

بهره وری ناوگان را بهبود می بخشد: طبیعی است که با مدیریت هزینه و زمان ، بهره وری بالاتر خواهد رفت.

مصرف سوخت را مدیریت می کند: چه میزان سوخت مصرف شده؟ چه هزینه ای برای سوخت پرداخت شده؟ ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه مصرف سوخت!

ردیابی خودرو و مسیرهای طی شده را گزارش می دهد: ردیابی نقطه ای از مکان جغرافیایی

تاریخچه ای از تعمیرات را جمع آوری می کند: چند بار و در چه زمان هایی اتوبوس تعمیر شده و چه اقداماتی روی آن صورت گرفته است

پیش بینی و زمان بندی جهت اقدامات آتی برای تعمیر و نگهداری : پس از چه مدت نیاز به بازبینی و تعمیر قطعات و خودرو وجود دارد

همراستایی بیشتر سازمان با اصول محافظت از محیط زیست: انتخاب مسیر بهینه یعنی کاهش مصرف سوخت و ساعات کمتر کار خودورهای دیزلی و این به نفع محیط زیست است.

ارائه خدمات بهتر و هدفمند به شهروندان: سرعت ، کوتاه ترین مسیر ، یک خودروی مطمئن که تمام تعمیرات لازم روی آن انجام شده و راننده ای که رفتار او کنترل می شود ، خدمات بهتر و رضایت بخشی را برای شهروندان در پی دارد

کمک به تعیین بهینه ترین نرخ کرایه : زمانی که اتوبوسرانی یا هر سازمان حمل و نقل عمومی بتواند با در نظر گرفتن زمان ، مسافت ، قیمت سوخت و شرایط دیگر بهترین نرخ کرایه را تعیین کند ، هیچ فردی معترض یا بدبین نخواهد بود. نرم افزار کریوت با محاسبات اتوماتیک ، این کار را برای شما انجام می دهد.

چرا سیستم مدیریت ناوگان برای اتوبوسرانی ضروری است؟

وقتی که مثل سازمان اتوبوسرانی یا سایر سامانه های حمل و نقل عمومی ، امنیت ، رفاه و مسئولیت تعداد زیادی از مردم در دستان شماست باید استراتژی و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. همچنین کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری اقتصادی سازمان خود را نیز باید تامین کنید. در حالیکه مدیریت کارآمد و موثر اتوبوس ها و رانندگان در بسیاری از مسیرها به یک چالش تبدیل شده است ، مسیریابی و اطلاع از برنامه زمانی هرکدام از وسائل نقلیه و وضعیت رانندگان اهمیت زیادی دارد. پس در این وضعیت یک نرم افزار جامع که بتواند گزارش های دقیقی از مسیر، زمان ، تعمیرات و نگهداری ، هزینه و میزان سوخت مصرفی ، نوع عملکرد راننده برای مدیران یک سازمان حمل و نقل عمومی ارائه نماید حیاتی به نظر می رسد.

کریوت تکنولوژی جدیدی را بدست متخصصان ایرانی برای ارائه راه حل های مدیریتی ناوگان های خودرویی ارائه داده است که موجب صرفه جویی در زمان ، هزینه و بالا بردن راندمان ناوگان می شود که این نرم افزار را بصورت خاص به سازمان های حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی توصیه می کنیم.

گزارش های لحظه ای

سامانه نرم افزاری کریوت تمام اقدامات و فرآیندهای مربوطه را گزارش می دهد: تعداد وسائل نقلیه در ناوگان شما، مسیرهایی که هر اتوبوس از آنها عبور کرده، کیلومتر طی شده ، وضعیت رانندگی راننده ، هر اتوبوس چه میزان سوخت مصرف کرده ، چه زمانی به تعمیرات نیاز دارد، چه قطعاتی از خودرو آسیب دیده اند ، مسیر بهینه و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد در کمترین زمان ممکن و بسیاری از اطلاعات کلیدی دیگر!

سامانه مدیریت مصرف سوخت اتوبوسرانی

همانطور که می دانید افزایش قیمت سوخت تأثیر قابل توجهی در ناوگان دارد. اما با carriot نه تنها می توان میزان مصرف سوخت را کاهش داد ، بلکه می توان با تحلیل رفتار و نوع رانندگی راننده دلایل انسانی افزایش مصرف سوخت را شناسایی کرد و به او نحوه صحیح رانندگی و سرعت بهینه را آموزش داد تا در آینده سوخت کمتری نیز مصرف شود.

همچنین اتوبوس ها و خودروهایی که به خوبی کنترل و مدیریت می شوند عملکرد بهتری دارند و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارند. این نرم افزار یک جدول زمانبندی دقیق جهت یادآوری زمان تعویض قطعات و تعمیر خودرو ارائه می دهد.

هنگامی که مسئولیت مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی مثل اتوبوسرانی را بر عهده دارید ، ردیابی وسایل نقلیه و اطلاع از وضعیت راننده یا خودرو بخشی از دغدغه شماست.

ردیابی مکانی

ردیابی پیشرفته و لحظه ای نه فقط در مکانیابی وسیله بلکه در تعیین سرعت، تخلفات رانندگی ، تاریخچه مسیرها را گزارش می دهد.

ما در طراحی کریوت تلاش کرده ایم که یک سامانه جامع را ایجاد نماییم که برای انواع ناوگان های خودرویی و در شرایط مختلف کاربرد داشته باشد. از ویژگی های برتر این نرم افزار، قابلیت ردیابی حتی در دور افتاده ترین مناطق که حتی آنتن دهی اینترنتی وجود ندارد می باشد. پس می توان به آن برای سفرهای خارج از شهری نیز اتکا کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *