معرفی کاربردهای نرم افزار مدیریت ناوگان

نرم افزار مدیریت ناوگان مجموعه ای از برنامه های متنوع و کاربردی که توسط شرکت کریوت جهت افزایش کارایی شرکت های توزیع و تولیدی و در راستای تحقق اهداف زیر طراحی و ارائه شده است:

  • افزایش راندمان ناوگان و کاهش هزینه های سوخت
  • کمک به برنامه ریزی مسیر و بهینه سازی مسیرهای چند مقصده
  • پیگیری و نظارت بر رفتار راننده
  • برنامه ریزی سفر
  • نرم افزار تحت وب مدیریت ناوگان با امکانات فراوان
  • نرم افزار اندروید ارتباط بین راننده و مدیر
  • پشتیبانی و عیب یابی
  • تحلیل اطلاعات رانندگی
  • دستگاه قابل نصب بر روی انواع مختلف وسایل نقلیه
  •  قابلیت نصب انواع سنسور ها

ما این مجموعه نرم افزاری را جهت کمک به بهبود کسب و کار شما طراحی کرده ایم و توانسته ایم نسخه کاملا ایرانی نرم افزار مدیریت ناوگان را با هزینه ای کمتر نسبت به نرم افزارهای خارجی به مدیران و مالکان صنایع ارائه دهیم.

مدیریت ناوگان

نرم افزار مدیریت ناوگان چیست؟

نرم افزار مدیریت ناوگان یک پلتفرم کاملا حرفه ای برای کسب و کارهای وابسته به حمل و نقل های شهری و برون شهری می باشد که به کاربران کمک می کند تا دارایی ها و خودروهای خود را ردیابی کنند ، مسیر بهینه را برای ارسال و توزیع کالا تعیین نمایند، عوامل خطر مرتبط با ناوگان را کاهش دهند و در نهایت هزینه های عملیاتی را به حداقل برسانند.

عیب یابی وسائل نقلیه ، مدیریت مصرف سوخت ، مدیریت راننده ، مصافت طی شده و بسیاری دیگر از امکانات با این نرم افزار در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

کاربردهای این نرم افزار موارد زیر را دربرمی گیرد:

برنامه ریزی ارسال و تحویل

این عملکرد  یکی از بخش های اصلی در بسیاری از نرم افزارهای مدیریت ناوگان است که برای ردیابی سفارشات و تحویل برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار می گیرد.

ردیابی Gps

یکی از ویژگی های مهم این نرم افزار ، قابلیت ردیابی به کمک GPS است که امکان ردیابی وسیله نقلیه در هر شرایطی را می دهد.

برنامه ریزی جهت انتخاب مسیر بهینه

معمولا در جابجایی هایی که وسیله نقلیه در چند نقطه و مقصد متوقف می شود ، انتخاب مسیر بهینه تاثیر زیادی در صرفه جویی در زمان و سوخت دارد. کریوت بوسیله این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد تا با برنامه ریزی دقیق ، کوتاه ترین و سریع ترین مسیر را از نقطه شروع و سپس نقاط توقف ، در لحظه انتخاب نمایید ، همچنین در این فرآیند بهینه ترین میزان مصرف سوخت نیز در نظر گرفته می شود.

مدیریت هزینه جابجایی

این امکان را می دهد تا هزینه حمل و نقل ، جابجایی و مسافت طی شده را محاسبه نمایید و این هزینه را به مشتریان اعلام کنید.

تعمیر و نگهداری ناوگان

به مدیریت ناوگان در جهت عیب یابی ، تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه کمک می نماید. به این معنی که با پیش بینی زمان تعمیرات و چکاپ خودرو ، شما را مطلع می نماید.

این موارد تنها بخشی از کارایی های این نرم افزار است و —–

چه شرکت هایی به نرم افزار مدیریت ناوگان نیاز دارند؟

انواع مختلفی از کسب و کارها به دنبال سیستم های مدیریت ناوگان هستند ، از جمله شرکت های باربری درون و بیرون شهری، ناوگان حمل و نقل محلی ، خدمات حمل و نقل بیمارستانی ، شرکت های تاکسی رانی ، پیک های حمل کالا ، شرکت های خدماتی شخص ثالث، ناوگان خدمات عمومی مانند شهرداری ، اتش نشانی و…

برخی از انواع خریداران بر اساس ماهیت عملکردشان نیازهای منحصر به فردی دارند. چند نوع خریدار متداول شامل موارد زیر است:

خدمات تحویل محلی و پیک

امروزه خدمات حمل و نقل کالا و محصولات اکثرا توسط شرکت های واسطه انجام می شود. بسیاری از رستوران ها ، تولید کنندگان و فروشندگان به منظور ارسال محصول مورد نظر به دست مشتریان خود ، از شرکت های واسطه کمک می گیرند. معمولا این شرکت ها با استخدام چندین راننده ، حجم قابل قبولی از این نوع جابجایی ها را پوشش می دهند. در این شرایط و به دلیل تعدد سفرها ، علی الخصوص در شهری همچون تهران ، مدیریت امور ناوگان اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل است که یکی از مخاطبین اصلی این نرم افزار شرکت های حمل و نقل واسطه هستند.

شرکت باربری

شرکت های باربری درون شهری و بیرون شهری که وظیفه حمل بار با کامیون و کامیونت را دارند ، به دلایلی مانند اعلام مناسب ترین هزینه به مشتری ، یافتن بهترین مسیر ، مسیرهای مجاز ، کاهش مصرف سوخت و بهبود خدمات خود می توانند از نرم افزار مدیریت ناوگان استفاده کنند.

ناوگان حمل و نقل خصوصی

اگر مدیر شرکتی هستید که تجارت اصلی آن چیزی غیر از حمل و نقل است ، ممکن است مایل باشید یک زیرمجموعه کوچک برای امور حمل و نقل خود ایجاد نمایید. در این صورت پیشنهاد ما به شما نرم افزار مدیریت ناوگان به منظور بهره وری بیشتر و کاهش هزینه های مجموعه موردنظر می باشد.

سیستم حمل و نقل عمومی

نیازی به توضیح نیست که ناوگان حمل و نقل عمومی و سازمان های دولتی مانند آتش نشانی ، شهرداری ، خدمات بیمارستانی ، به شدت نیازمند چنین نرم افزاری جهت مدیریت هزینه ها ، کاهش زمان سفرها و ارتقای خدمات رسانی می باشند.

شرکت های تاکسیرانی

در ایران شرکت های تاکسیرانی متعددی چه بصورت آنلاین و چه سنتی فعالیت می کنند. از این میان شرکت هایی موفق تر بوده اند که ارتباط بهتری با مشتریان داشته ، هزینه های کمتری را اعلام کنند ، نظارت صحیحی بر رفتار رانندگان داشته باشند و خدمات شایسته تری را به مشتری ارائه کنند. تحقق این موارد ، اتفاقی نیست و نیاز به سیستم های مدیریتی قدرتمند دارد و ما تضمین می کنیم که نرم افزار طراحی شده توسط کریوت ، سود و درآمد شرکت های تاکسیرانی را متحول خواهد کرد.

شرکت های کرایه خودرو

یکی دیگر از انواع شرکت هایی که نیاز مبرمی به این نرم افزار دارند ، موسسات کرایه و رنت اتومبیل هستند. این نرم افزار با اعلام موقعیت هر خودرو ، تعیین هزینه براساس مسافت طی شده ،مسیرهای رفت و آمد ، میزان سوخت مصرف شده و مشخص نمودن ایرادات احتمالی خودرو و جلوگیری از به سرقت رفتن ، بهترین ابزار نظارت بر وضعیت خودرو می باشد.

سرویس مدرسه

سرویس های مدارس به علت وظیفه جابجایی کودکان و دانش آموزان را به عهده دارند ، نیازمند یک سیستم مدیریت قوی و نظارت بر مسیرهای طی شده توسط اتوبوس ها و بررسی رفتار راننده هستند. طبیعتا مسئولیتی که مراقبت از دانش آموزان برای مدیران و مالکین مدارس ایجاد می کند ، امری خطیر است. از طرفی کاهش هزینه های حمل و نقل در پی مدیریت صحیح اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در بسیاری از مدارس ایران و تهران از نرم افزار مدیریت ناوگان استفاده می شود.

رقبای خارجی کریوت

از معروف ترین نرم افزارهای مدیریت ناوگان می توان به uberfleet (که توسط شرکت اوبر ارائه شده ) یا workwave را نام برد که هریک ویژگی های منحصر به فردی دارند. اما شرکت کریوت تلاش کرده تمامی قابلیت ها و نکات مثبت نرم افزارهای تجاری دیگر در این حوزه را در یک مجموعه جای دهد و از این رو یکی از کامل ترین ابزارهای مدیریت ناوگان را طراحی نموده است که به راحتی بر روی سیستم عامل های اندروید قابل اجرا می باشد.

از سایر رقبای کریوت در زمینه طراحی نرم افزار مدیریت ناوگان می توان ، fleetio  ، Eroad ، onfleet ، automile را نام برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *