کاهش مصرف سوخت با نرم افزار کریوت

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از نرم افزار های مدیریت ناوگان ، کاهش دادن هزینه های مصرف سوخت می باشد. کم کردن مصرف سوخت یکی از بزرگترین دغدغه های ناوگان حمل و نقل محسوب می شود و مدیریت هزینه سوخت بخش زیادی از بودجه شرکت ها را به خود اختصاص می دهد. طبق تحقیقات انجام شده در آمریکا ، در سال 2013 حدود 40 درصد از هزینه های یک ناوگان حمل و نقل را هزینه های ناشی از مصرف سوخت به خود اختصاص داده است.

مصرف سوخت وسائل نقلیه سنگین برای محیط زیست نیز خساراتی را به دنبال دارد. تا جایی که چیزی در حدود 20 درصد از دی اکسید کربن تولید شده در طبیعت به آنها اختصاص دارد.

برای کمک به برطرف کردن مشکل گازهای گلخانه ای ، دولت ایالات متحده در سال 2016 استانداردهای جدیدی در مورد سوخت تعیین کرد. این آیین نامه ها برای کامیون ها و وانت های سنگین تعیین شده و پیش بینی می شود که  دربازه سال های 2021 تا 2027 هر ساله 2.5 درصد در کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت نقش داشته باشند. همچنین در مورد اتوبوس ها قانونی وضع شده که مالکان آنها موظفند میزان مصرف سوخت را به منظور کاهش دی اکسید کربن ، تا 25 درصد کاهش دهند.

برای رعایت استانداردهای جدید به منظور کاهش مصرف سوخت ، نیازی نیست حتما خودروهای جدیدی با هزینه های بالا خریداری شود. صرفه جویی در سوخت مصرفی وسائل نقلیه ، به خصوص برای ناوگان حمل و نقل و شرکت هایی که نیاز به جابجایی محصولات و کالاهای خود را دارند اهمیت زیادی پیدا کرده است که می تواند حجم زیادی از مصرف سوخت را کاهش دهد و به کاهش آلاینده های محیط زیستی کمک نماید.

به جای خریداری و نوسازی خودروهای قدیمی ، یک راه حل بسیار مناسب تر وجود دارد و آن استفاده از نرم افزارهای ردیابی و مدیریت ناوگان می باشد.

کریوت چگونه به کاهش مصرف سوخت کمک می کند؟

آیا شما از هزینه های بالای سوخت کلافه شده اید؟ شما می توانید با استفاده از نرم افزار کریوت و ردیابی وسیله نقلیه با GPS هزینه سوخت را حدود 20 تا 25 درصد کاهش دهید. اما در ادامه توضیحاتی در مورد اینکه نرم افزار مدیریت ناوگان کریوت چگونه مصرف سوخت را کاهش می دهد بیان می کنیم.

پنل کاربری با کارکرد آسان و نمایش سریع و لحظه به لحظه شرایط خودرو ، در این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد.

یک کامیون که به طور متوسط ​​سه ساعت در روز کار می کند در طول یک سال نزدیک به 45 هزار کیلومتر را طی می کند که می تواند خساراتی به موتور و سیستم داخلی خودرو وارد نماید و مالکان را با هزینه های زیادی مواجه کند. اما ردیابی وسیله نقلیه می تواند مدیریت و کنترل خودرو و راننده را در اختیار شما قرار دهد. با این کار شما مدت زمان فعالیت خودرو و وضعیت آن را زمان بیکاری مدیریت کنید.

مشتریان ما و شرکت هایی که از این نرم افزار استفاده کرده اند ، در کمتر از 6 ماه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مثبت را تجربه کرده اند. همچنین می توانند پیش بینی از وضعیت مصرف در ماه های آینده داشته باشند.

مدیریت مصرف سوخت

کاهش میزان سوخت ناوگان خودرویی شما می تواند به پس انداز منابع مالی کمک کند. نرم افزار کریوت این امکان را به شما می دهد که مقدار تقریبی سوخت مورد استفاده هر وسیله نقلیه را به لیتر یا تومان مشاهده کنید. برای کاهش سرعت مصرف ، اقداماتی مانند تنظیم موتور یا آموزش رانندگان را انجام دهید. همچنین ، بوسیله گزارش های کریوت می توانید از میزان مصرف و هزینه های پرداختی به ازای هر لیتر سوخت مطلع شوید تا مورد کلاهبرداری یا سو استفداه قرار نگیرید.

پیشنهاد مسیر بهینه

شرکتهایی که از راه حل مدیریت ناوگان کریوت استفاده می کنند می توانند کیلومترهای طی شده توسط خودرو را تا 10 درصد کاهش دهند. مسافت بهینه ، یعنی مصرف سوخت کمتر! نرم افزار کریوت با ارائه نقشه دقیق خیابان ها و اتوبان ها ، حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر را بهینه نماید. یعنی با ارائه کوتاه ترین مسیر از نظر مکان و زمان را با در نظر گرفتن شرایط جوی ، ترافیک و شلوغی مسیرها، تاثیر زیادی در کم کردن مصرف بنزین یا گازوئیل دارد. همچنین طرح ترافیک و زوج و فرد به خوبی در برنامه نویسی این اپلیکیشن قید شده و هنگام پیشنهاد بهترین مسیر این فاکتور نیز در نظر گرفته می شود.

درواقع کریوت دارای یک نقشه بهینه و به روز شده است ، که تمامی اطلاعات روز شامل طرح ها ، دوربرگردان ها ، تغییرات خیابان و اتوبان ، تغییر مسیر خیابان ، یک طرفه شدن و بسیاری از موارد دیگر را تعیین و بر این اساس مسیر بهینه را پیشنهاد می دهد.

نظارت بر رفتار راننده

به گفته محققین ، رفتار عجیب راننده یا سرعت بیش از حد او ، می تواند مصرف سوخت را تا 33 درصد افزایش دهد. طبیعتا شما در یک لحظه به تمام رانندگان خود دسترسی ندارید و نمی دانید که چه رفتاری در رانندگی دارند. اما با نصب کریوت به راحتی می توانید سرعت خودرو در لحظه و نحوه رفتار راننده را مشاهده کنید و درصورت هرگونه ایراد یا بی انضباطی با وی برخورد نمایید.

همچنین افزایش ایمنی و کاهش ریسک و هزینه های ناشی از تصادفات ، بهره وری سازمان شما را افزایش خواهد داد.

سوددهی هر کسب و کاری مهم ترین هدف مالکان است. گاهی اوقات برای سود بیشتر ، باید هزینه های جاری را کاهش داد. اما نه به این معنی که از کیفیت خدمات کاسته شود. بلکه یافتن راه حل هایی جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی و هزینه در اولویت قرار می گیرد. یکی از بهترین ابزارهایی که برای کاهش هزینه های ناشی از مصرف سوخت به یاری شرکت ها و ناوگان های خودرویی می آید ، نرم افزارهای مدیریت ناوگان هستند. از آنجا که کریوت یک محصول کاملا ایرانی با استانداردهای بین المللی می باشد ، پیشنهاد ما به شما این است ؛ از همین حالا دست به کار شوید و از کریوت برای بهبود کسب و کار خود استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *