معرفی سامانه avl

تکنولوژی های نوظهور مانند سامانه avl تاثیر فراوانی در کسب و کارها و زندگی ما داشته اند. سامانه ردیابی و موقعیت یابی آنلاین وسائل نقلیه که به اختصار سیستم avl نامیده می شود، امکان ردیابی لحظه ای را برای مالکان و مدیران ناوگان ها فراهم کرده است که جهت معرفی این سیستم و آشنایی با اجزا و قابلیت های آن پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه بفرمایید.

یکی از کاربردهای نرم افزارهای مدیریت ناوگان که مبتنی بر سیستم مکانیابی gps ارائه شده ، سامانه avl  می باشد. این فناوری با استفاده از سخت افزار یا دستگاه نصب شده روی خودرو یا وسائل نقلیه و داده های gps دریافتی از ماهواره ، امکان موقعیت یابی آنلاین شخص یا خودرو را به شما می دهد. این سامانه اهمیت بسیار زیادی برای ناوگان های خودرویی دارد و نقش کلیدی را در بهره وری ناوگان ، کاهش هزینه ها و نظارت بر عملکرد پرسنل ایفا می کند.

سامانه موقعیت یابی آنلاین avl چیست؟

ردیاب خودرو رایج ترین و ساده ترین عملکرد سیستم های AVL است که معمولاً توسط سیستم مبتنی بر GPS و  یا تلفن همراه انجام می شود. با استفاده از GPS ، مکان ، سرعت و جهت وسیله نقلیه را می توان از طریق فناوری های ناوبری زمینی یا ماهواره ای به دست آورد. اگرچه ارتباط ماهواره ای می تواند پرهزینه باشد ، اما در تعیین موقعیت دقیق به خصوص برای شرایط اضطراری اهمیت زیادی دارد.

با تلفیق فن آوری های AVL ، کاربران می توانند مکان واقعی هر خودرو از ناوگان خود را بر روی نقشه مشاهده کنند. به این ترتیب آنها می توانند به سرعت به اتفاقات و تغییرات عکس العمل نشان دهند. برای مثال ، می توان مسیری را که وسیله نقلیه در حال حرکت است را ردیابی کرد و در صورت نیاز و انتخاب مسیر بهینه ، اعلام تغییر مسیر را به راننده اطلاع داد. همچنین ناظر یا مدیری که در مرکز کنترل وضعیت خودرو را تحت نظر دارد می تواند زمان رانندگی ، استراحت ، توقف و حرکت را به بهترین نحو بهینه نماید.

 اجزا ، کاربرد و مزایای سامانه avl

سامانه avl می تواند نحوه اجرایی امور را براساس برنامه از پیش تعیین شده بسنجد و جهت مقابله با مشکلاتی مثل ترافیک ، خرابی احتمالی خودرو و یا اتفاقات دیگر ، پیش بینی مناسبی داشته باشد.

avl همچنین توانایی محاسبه زمان سفر را با دقت بالاتر و انعطاف بیشتر نسبت به شرایط پیش بینی نشده را برای شما فراهم می نماید. این ویژگی ها در نرم افزار مدیریت پخش به خوبی در نظر گرفته شده اند و به شرکت های پخش و توزیع جهت انجام امور تحویل و توزیع محصولات کمک زیادی می کند.

مزایای سیستم avl برای ناوگان

به طور خلاصه ، مزایای مختلف سامانه AVL در مدیریت ناوگان عبارتند از:

در مطالب گذشته در رابطه با مزایای کریوت ، توضیحت مفصلی داده ایم ، اما اگر فقط بخواهیم مزایای سامانه avl این سیستم را بیان کنیم می توان به بهبود عملکرد و کاهش هزینه عملیاتی ، نظارت بر عملکرد راننده ، انتخاب مسیر بهینه حرکت ، کاهش هزینه سوخت ، سرعت در خدمات ، کاهش هزینه های تعمیرات خودرو ، افزایش عمر وسیله نقلیه اشاره کرد.

این سامانه تنها با هدف مکانیابی آنلاین خودرو طراحی نشده و یک راهکار کاملا هوشمند برای ارتقای عملکرد ناوگان و توانمندی بیشتر مدیران در کنترل ناوگان و نظارت بر پرسنل به منظور افزایش بهره وری و کیفیت خدمات و همچنین تامین رضایت مشتریان می باشد.

اجزای سامانه avl

متداول ترین تکنولوژی ها و اجزایی که در سامانه avl  مورد استفاده قرار می گیرد:

دستگاه و قطعه سخت افزاری

این دستگاه که توسط متخصصین ایرانی در شرکت کریوت ساخته شده و به سیستم قدرتمند gps با حساسیت 165dbm برای مکانیابی آنلاین خودرو مجهز است که قادر است اطلاعات را از 16 ماهواره دریافت نماید. همچنین درگاه سیم کارت امکان استفاده از این دستگاه با استفاده از اینترنت را میسر می نماید. اگرچه بصورت بی سیم اطلاعات از طریق این سخت افزار برای شما ارسال می شود، اما حافظه داخلی فوق العاده با قابلیت ضبط 4000 رکورد ، یکی از ویژگی های برتر این دستگاه است. یکی دیگر از مزیتهای دستگاه ردیابی خودرو کریوت ، ابعاد بسیار کوچک آن است که نصب و تعبیه آن درون خودرو را بسیار آسان می کند تا جاییکه به راحتی توسط یک فرد نیز قابل استفاده است.

اطلاعات کامل و دقیق تر در رابطه با دستگاه کریوت را از طریق لینک سخت افزار ردیابی خودرو مطالعه نمایید.

سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS)

این سیستم می تواند سیگنال های ماهواره های متعددی را که برای محاسبه موقعیت خودرو با کمک گیرنده رادیویی ، ارسال و دریافت کند. البته همانطور که اشاره کردیم ، یکی دیگر از اجزای این دستگاه ، قابلیت فعال سازی و دریافت و ارسال اطلاعات با استفاده از gsm است. درواقع ارتباط با دستگاه از طریق GSM, GPRS, SMS به راحتی امکانپذیر است.

نرم افزار ردیاب

در نرم افزار و اپلیکیشن مکانیابی آنلاین سامانه avl ، اجزا و بخش های مختلفی در نظر گرفته شده که برای انواع ناوگان های خودرویی مناسب است و باتوجه به نوع فعالیت امکان سفارشی سازی آن وجود دارد. یکی از اصلی ترین بخش ها سیستم مدیریت مرکزی است. تمام جزئیات و عملکردی که در لحظه در حال وقوع هستند و اطلاعات مربوطه به سیستم مرکزی ارسال می شود.  یک پنل کاربری کاملا واضح و به زبان فارسی ، نمایش دقیق گرافیکی وضعیت و اطلاعات آماری ، امکان ارتباط با راننده ، ماژول های برنامه ریزی و مدیریت ، تحلیل اطلاعات ، جمع آوری و ذخیره سازی ، ارائه راهکارهای هوشمند ، اجزای کاربردی این نرم افزار هستند.

انواع سیستم های avl

سیستم AVL با دسترسی بی سیم

مکان یابی خودکار وسیله نقلیه یک روش پیشرفته برای ردیابی و نظارت از راه دور خودرو است. هر وسیله نقلیه مجهز به یک سامانه AVL است که سیگنال ها را از طریق GPS دریافت می کند. گیرنده GPS مکان و سرعت لحظه ای خودرو را نمایش می دهد. این داده ها می توانند ذخیره یا مستقیماً برای مدیران و ناظران مربوطه ارسال شوند ، یعنی در لحظه شما بصورت بی سیم و آنلاین به اطلاعات مکانی خودرو دسترسی دارید. موقعیت مکانی را می توان بر روی کامپیوتر در نقشه های دیجیتالی نمایش داد.

سیستم AVL بدون دسترسی مستقیم

در این حالت داده های ردیابی در سخت افزار سامانه AVL ذخیره می شود و بعدا با اتصال دستگاه به رایانه ، اطلاعات قابل مشاهده هستند. این نوع avl هزینه های بالایی دارد و از طرفی امکان دسترسی لحظه ای به وضعیت خودرو وجود ندارد. این سیستم بدون نیاز به gps کار می کند و کیلومتر طی شده و زمان حرکت را محاسبه و ارائه می دهد.

سیستم AVL با دسترسی بی سیم ، گیرنده GPS و کنترلر کیلومترشمار

این بهترین نوع سامانه avl است که مزیت های زیاد مثل تعیین فاصله ، زمان سفر براساس کیلومتر و سرعت میانگین را دارد.

سیستم AVL مبتنی بر GSM و GPS

GSM محبوب ترین شبکه ارتباطی تلفن همراه است. در 170 کشور 400 اپراتور GSM وجود دارد. GSM در مقایسه با سایر سیستم های شبکه تلفن همراه یا بی سیم بهترین خدمات را از نظر قیمت و عملکرد ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *