بهبود استراتژی مدیریتی ناوگان تجاری

مدیریت موفقیت آمیز ناوگان تجاری به نظارت بر عملکرد ، دارایی ، نگهداری ، تعمیرات و هزینه ها وابسته است ، اما برخی از استراتژی های مدیریتی مؤثرتر و بهتر هستند. برای افزایش بهره وری ناوگان ، بسیاری از مشاغل به سمت ابزارهای نرم افزاری مدرن روی می آورند که شرایط بهتری را در طول عملیات فراهم می آورد.

مدیریت کارآمد ناوگان تجاری برای اطمینان از بهره وری و بهبود عملکرد ضرورت زیادی دارد.

در حالی که بسیاری از مشاغل مرتبط از استراتژی های قدیمی مدیریت ناوگان و روش های ردیابی منسوخ استفاده می کنند ، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. روش های منسوخ و قدیمی که نه تنها کارآمد نیستند بلکه موجب اتلاف هزینه و زمان می شوند را کنار بگذارید و به استراتژی های جدید روی بیاورید.

با پیشرفت های مدرن در عرصه فناوری ، اکنون مدیران ناوگان توانایی ردیابی و مدیریت عملیات ناوگان تجاری تحت یک سیستم سازمان یافته را دارند.  نرم افزار مدیریت ناوگان کریوت ، کاربران را قادر می سازد تا کلیه داده های ناوگان را در هر زمانی ردیابی کنند ، اطلاعات را با سرعت بیشتری دریافت و گزارش ها را تحلیل کنند و در هزینه ها و زمان صرفه جویی کنند.

مهم ترین استراتژی های ناوگان تجاری

نرم افزار مدیریتی که توسط متخصصین شرکت کریوت طراحی شده است به طور ویژه بر مهم ترین استراتژی های ناوگان تجاری متمرکز است و دقیق ترین خدمات و گزارش ها را به مدیران ارائه می دهد. تعمیرات و نگهداری ، بازرسی فنی خودرو ، مدیریت هزینه ها ، کاهش مصرف روزانه سوخت مهم ترین بخش هایی هستند که توسط این نرم افزار مدیریت و بهبود داده می شوند.

در ادامه هریک را دقیقتر بررسی و تشریح می کنیم که به دو بخش کلی تعمیرات و مدیریت هزینه ها تفکیک می کنیم و هر یک را در چند زیرشاخه اصلی بررسی می کنیم.

تعمیر و نگهداری از ناوگان تجاری

این که ناوگان شما محصولات تولیدی شما را منتقل کند یا به مشتریان خدمات ارائه می دهد ، تفاوتی ندارد. در هر صورت بازده ناوگان میزان درآمد شما را تعیین می کند. معمولا به دلیل فعالیت زیاد خودروها ،  نگهداری مناسب از ناوگان تجاری ضروری است.

پس نرم افزاری که بتواند حجم زیادی از اطلاعات را جمع آوری ، ثبت و ذخیره سازی نماید می تواند یاریگر مدیران باشد. کریوت در استراتژی ناوگان های تجاری جایگاه ویژه ای دارد و استراتژی تعمیرات و نگهداری خودروها را بهبود می بخشد.

بازرسی خودروهای ناوگان پیش از سفر

بازرسی وسایل نقلیه یکی از مهمترین جنبه های استراتژی نگهداری ناوگان تجاری است. این که آیا ناوگان به انجام گزارشات بازرسی پیش از سفر وسیله نقلیه نیاز دارد یا خیر، پاسخ کاملا واضح است. گاهی اوقات فرآیند تعمیرات به خوبی انجام می شود اما ضروری است که قبل از هر سفر یا هر سرویس ، خودرو توسط راننده نیز بازرسی شود. این نرم افزار به راننده کمک می کند تا در هر مکانی اطلاعات و گزارش بازرسی را به سمع مدیران برساند و با ارتباط موثر با تعمیرکار یا مدیران نکات مهم را ارسال و دریافت کند.

داده های بازرسی را می توان هنگام ایجاد سفارشات کار وسیله نقلیه ارجاع داد ، و به روز رسانی کیلومتر شمار می تواند وظایف تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را برای ساده تر کردن تعمیرات و به حداکثر رساندن زمان کار قطعات یا خودرو را یادآوری نماید.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

یکی از بهترین راه ها برای حفظ کارایی ناوگان تجاری ، تدوین استراتژی های پیشگیرانه در رابطه با نگهداری است. پس از توصیه های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه که توسط سازنده یا کارخانه تولید کننده خودروهای ناوگان تعیین شده است ، طول عمر ناوگان و بازده سرمایه گذاری (ROI) به حداکثر می رسد.

خودکارسازی برنامه نگهداری پیشگیرانه با نرم افزار مدیریت ناوگان به شما امکان می دهد مرتبا در زمان های مقرر به شما یادآوری انجام شود. همچنین می توانید وظایف خدمات را به صورت انبوه مدیریت کنید یا آنها را براساس هر وسیله نقلیه تنظیم کنید ، در اینصورت در زمان که ارزش زیادی در تجارت دارد صرفه جویی می کنید و مطمئن می شوید که خودروی مورد نظر حتی کوچکترین نقصی ندارد.

این نرم افزار با قرائت کیلومتر شمار و یا براساس زمانبندی که در ابتدا مشخص شده ، زمان مقرر تعمیرات را یاداوری می کند.

کنترل هزینه های ناوگان تجاری

درک دقیق از هزینه های ناوگان تجاری برای حفظ تجارت و حداکثر سودآوری بسیار مهم است. شکی نیست که مدیریت هزینه ها در هر کسب و کاری می تواند بهره وری اقتصادی را افزایش دهد.

هزینه های سوخت

در کنار تعمیرات ، سوخت یکی از بزرگترین هزینه ها برای هر ناوگان تجاری است. نظارت دقیق بر روند مصرف سوخت و محاسبه هزینه هر کیلومتر ، دید فوق العاده ای برای کنترل و بهبود بودجه سوخت فراهم می کند.

بررسی مصرف سوخت به روش های دستی سنتی می تواند خسته کننده باشد ، اما نرم افزار کریوت با الکترونیکی ساختن این فرآیند راه حل بی نظیری را ارائه داده است و به جای ثبت اطلاعات بصورت دستی ، اتوماتیک و با دریافت اطلاعات لحظه ای خودرو تمام محاسبات را تحلیل و گزارش های لازم را ارائه می دهد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب مهم کاهش مصرف سوخت با نرم افزار کریوت را مطالعه نمایید.

هزینه های مالکیت

بیشترین هزینه ناوگان تجاری را می توان مربوط به مالکیت خودروها ، تجهیزات و دارایی ها دانست. نظارت بر تمام هزینه های مربوط به دارایی های ناوگان ، درک کاملی از سلامت ، پایداری و ROI ناوگان را به شما می دهد.

محاسبه کل هزینه واقعی مالکیت ناوگان ممکن است کار دشواری به نظر برسد.اما با جمع آوری داده های مربوطه در نرم افزار ، می توان بصورت اتوماتیک این هزینه ها را محاسبه کرد و بهترین تصمیمات را جهت مدیریت هزینه اتخاذ نمود. اطلاع از این فاکتور می تواند در تعیین استراتژی های کسب و کار نیز موثر باشد و حتی می توان با تخصیص بودجه بهینه ، آینده اقتصادی ناوگان را پیش بینی نمود.

علاوه بر موارد توضیح داده شده نرم افزار مدیریت ناوگان تجاری همچنین به شما امکان می دهد تقریباً در مورد هر معیار مالی ، اقتصادی ، تجاری و سازمانی خیلی سریع گزارش دریافت کنید ، تحلیل های مربوطه را مطالعه کنید و تصمیمات منطقی بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *