محاسبه زمان دقیق سفر و جابجایی

محاسبه زمان تقریبی رسیدن خودرو از مبدا به مقصد تابع در نظر گرفتن متغیرهای زیادی مثل ترافیک ، شرایط جوی و مسافت است و برای مدیران ناوگان های خودرویی اهمیت دارد. کریوت از فن آوری های مدرنی (از gps گرفته تا گوگل مپ ) استفاده می کند تا با محاسبه حجم ترافیکی و شرایط مختلف ، این زمان را به کاربران ارائه نماید. در گذشته و حتی حالا بسیاری از خودروها فقط از gps استفاده می کنند که این ابزار را می توان در سیستم های حمل و نقل در دنیا منسوخ و قدیمی دانست. کریوت مطابق با استانداردهای روز دنیا سیستمی را طراحی و ارائه کرده که بسیار کاملتر و به روز تر و با هزینه نصب و راه اندازی کاملا به صرفه می باشد.  اما دلیل دقت بالا در تخمین زمان چیست؟

بیشتر خودروها و مدیران ناوگان از GPS برای نظارت و ردیابی موقعیت یک خودرو استفاده می کند. سخت افزار ردیابی تنها مجهز به گیرنده GPS و نشان دهنده موقعیت مکانی خودرو براساس طول و عرض جغرافیایی می باشد. بر همین اساس و باتوجه به سرعت خودرو ، فاصله نقطه مبدا و مقصد و با تقسیم مسافت بر سرعت میانگین ، مدت زمان حدودی رسیدن به مقصد را تخمین می زند و معمولا دقت بالایی ندارد زیرا gps ، شرایط جوی ، ترافیک و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر نمی گیرد.

این در حالیست که ردیاب کریوت ، فاکتورهای زیادی را جهت محاسبه زمان سفر یا جابجایی از یک مکان به مکان دیگر ، بررسی می کند.

سیستم ردیابی پیشرفته کریوت

برای مدیران و مالکان ناوگان ، نرم افزار پیشرفته تری برای برنامه ریزی مسیر و محاسبه زمان طراحی کرده ایم که به آنها امکان می دهد بسته به نیاز خود از قابلیت های بهتر و کارآمدتری نسبت به gps بهره ببرند. صاحبان ناوگان قبلاً از ردیابی GPS برای شناسایی وسایل نقلیه استفاده می کردند ، اکنون کریوت علاوه بر فناوری gps امکانات بیشتری برای انتخاب مسیر بهینه ، محاسبه دقیق تر زمان ، صرفه جویی در مصرف سوخت و تعیین سرعت خودرو ارائه داده است.

امکان بررسی تغییر مسیر بر اساس تاخیر ناشی از حادثه ، شرایط جوی نامساعد یا تغییرات ترافیکی یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده توسط نرم افزار مدیریت ناوگان کریوت است.

این سیستم ردیابی پیشرفته قابلیت هایی بیشتر از تخمین زمان سفر مانند انچه gps های قدیمی انجام می دادند را ارائه دهد. می توان از نرم افزار کریوت با مشاهده تاریخچه سفر و مسیرهای طی شده توسط وسیله نقلیه و تاثیر عوامل مختلف بر زمان به منظور پیش بینی در جابجایی ها و سفرهای بعدی استفاده کرد که به مدیران ناوگان کمک می کند تا درک بهتری از شرایط غیر منتظره و تاثیر فاکتورهای مختلفی مثل شرایط آب و هوایی ، میزان توقف در مسیر و ترافیک در سفرهای مجدد داشته باشند. مثلا فرض کنید ، خودروهای شما در ماه 5 تا 6 بار یک مسیر مشخص را طی می کنند و مسئول رساندن کالای یک شرکت یا جابجایی یک فرد در آن مسیر هستند. طبیعتا با بررسی تاریخچه سفر ، بهترین مسیر را می یابید، زمان میانگین تمام جابجایی های انجام شده را بدست می آورید، ساعاتی از روز که مسیر مورد نظر بار ترافیکی کمتری دارد را متوجه می شوید و با این اطلاعات در جابجایی های بعدی موفق تر ، در زمان کمتر و مصرف سوخت کمتر عمل خواهید کرد.

تمام اطلاعات بر روی سیستمی که نرم افزار را روی آن نصب کرده اید ذخیره سازی می شود ، همچنین شرکت کریوت می تواند بسیاری از اطلاعات را با درخواست شما در مدت زمان طولانی ذخیره سازی کرده و در صورت نیاز به شما ارائه دهد.

چه فاکتورهایی در محاسبه زمان سفر تاثیر دارد؟

برخلاف گذشته که سیستم های ردیابی براساس فاصله و سرعت متوسط ، اقدام به محاسبه زمان جابجایی خودرو می کردند ، نرم افزار و سخت افزار پیشرفته کریوت با در نظر گرفتن بسیاری از فاکتورها که در ادامه به مهم ترین و تاثیرگذارترین آنها اشاره می کنیم ، زمان بسیار دقیق و با درصد خطای ناچیز را مشخص می کند.

جالب است که بدانید ، نرم افزاری که ما طراحی و ارائه کرده ایم ، هر 4 فاکتور زیر را همزمان در نظر می گیرد و بر همین اساس بهترین مسیر را پیشنهاد داده و زمان نسبتا دقیقی از شروع تا خاتمه سفر را پیش بینی و محاسبه می کند.

حد مجاز سرعت در مسیر پیشنهادی

یکی از فاکتورهایی که سیستم gps سابق ، برای محاسبه زمان در نظر نمی گرفت ، حد مجاز سرعت بود. مثلا دریک اتوبان حد مجاز 100 کیلومتر بر ساعت و در دیگری 80 کیلومتر بر ساعت است. فناوری کریوت ، با جمع آوری و بروزرسانی دیتابیس قدرتمند از اطلاعات تمام اتوبان ، بزرگراه و مسیرهای شهری و برون شهری ، بهترین گزینه را پیشنهاد خواهد داد.

همچنین هنگام شروع حرکت با گوشزد کردن حد مجاز سرعت در مسیر تعیین شده به راننده ، میزان تخلفات رانندگی را کاهش می دهد.

تعیین فاصله مکانی

شما قصد دارید از نقطه A به نقطه B بروید. اولین نکته ای که مورد توجه شما قرار می گیرد، انتخاب کوتاه ترین مسیر و فاصله مکانی است. همانطور که بارها اشاره کرده ایم ، کریوت این کار را آسان کرده و با محاسبات دقیق و بررسی نقشه جغرافیایی مسیر بهینه را پیشنهاد می کند. فاصله مکانی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در زمان سفر است که امروزه با چنین نرم افزارها و سخت افزارهایی با دقت بسیار بالا برآورد می شود.

تاثیر شرایط جوی در محاسبه زمان

بارش باران ، برف ، وقوع سیل و حوادث غیرمترقبه در یک مسیر یا مناطق اطراف و محدوده مسیر ، می تواند در زمان سفر تاثیر زیادی داشته باشد. وظیفه نرم افزار کریوت این است که با بررسی شرایط جوی و حوادث رخ داده،  مسیری را به شما پیشنهاد دهد که ایمن تر بوده و امکان رسیدن خودرو به مقصد را در زمان کمتری فراهم نماید.

درنظر گرفتن ترافیک در زمان جابجایی خودرو

ردیاب خودرو کریوت با نظارت بر ترافیک و دریافت اطلاعات ترافیکی گوگل مپ و استفاده از داده های ترافیکی ، اولا خلوت ترین مسیر را به شما پیشنهاد می دهد و ثانیا فاکتور ترافیک را به توجه به تعداد خودورهای موجود در مسیر حرکت ، در محاسبه زمان حرکت و رسیدن به مقصد در نظر می گیرد. طبیعتا ترافیک بیشتر ، زمان را افزایش خواهد داد ، پس کریوت سعی می کند مسیری را پیشنهاد دهد که با درنظر گرفتن بار ترافیکی ، کمترین زمان جابجایی را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *