اهمیت جی پی اس (gps) در وسائل نقلیه

در این مطلب ، اهمیت جی پی اس (gps) برای وسائل نقلیه و خودروهای ناوگان و 5 معیاری که یک سیستم gps مناسب و حرفه ای باید به شما ارائه دهد را توضیح می دهیم. هنگامی که ناوگان شما در حال رشد است ، تلاش برای حفظ سلامتی وسایل نقلیه و کاهش هزینه ها یکی از چالش های پیش روی شماست یک چالش است. توانایی جمع آوری اطلاعات کلیدی داده در یک بانک اطلاعاتی ، یک مزیت بزرگ برای هر نوع کسب و کاری است.

اگرچه ردیابی با gps تنها یکی از ده ها کاربرد نرم افزارهای کریوت می باشد اما یکی از راهکارهای ما برای افزایش عمر ، ردیابی و مدیریت وسائل نقلیه ارائه یک سیستم ردیاب خودرو مبتنی بر جدیدترین سیستم جی پی اس است. در گذشته از gps برای ردیابی مکانی استفاده می شد اما امروزه با توسعه این تکنولوژی ، کاربردهای بیشتری را شامل می شود که به مدیران ناوگان کمک می کند تا ضمن اطلاع از وضعیت مکانی خودرو ، نظارت بهتری بر زمان تعمیرات ، مسافت طی شده ، اطلاع از خرابی و در نهایت بهبود طول عمر خودرو داشته باشند.

5 کاربرد gps برای ناوگان

ردیاب gps ، جمع آوری دستی داده ها را حذف می کند و اطلاعات را بصورت دقیق تر و بسیار راحت تر در اختیار مدیران قرار می دهد و به ساده سازی فرایندهای نگهداری کمک می کند ، بنابراین می توانید بهترین تصمیم را برای ناوگان خود بگیرید. ضبط و جمع آوری اطلاعات لحظه ای از وسائل نقلیه سبک و سنگین ، از تریلر گرفته تا موتور سیکلت ، باتوجه به نوع فعالیت ناوگان ، 5 دسته مهم اطلاعاتی را با شما ارائه می دهد که در بهبود عملکرد ناوگان تاثیر زیادی دارد.

تعیین مسافت طی شده

یکی از فاکتورهای مهم در پیشگیری از خرابی وسائل نقلیه و ارتقای سیستم نگهداری دارایی ها و در نتیجه افزایش طول عمر خودرو ، بررسی مسافت طی شده است. طبیعتا صرف هزینه اندک برای یک سیستم جی پی اس که بتواند اطلاعات دقیقی از مسافت طی شده و کیلومتر شمار هر کدام از خودروهای ناوگان به شما بدهد ، بر پرداخت هزینه های بالای تعمیرات  اولویت دارد. نگهداری پیشگیرانه برای طول عمر هر وسیله نقلیه بسیار مهم است. ضبط دقیق و به موقع مسافت پیموده شده ، امنیت و اطمینان از وضعیت خودرو را افزایش می دهد ، هزینه های سرسام آور تعمیرات را کاهش خواهد داد.

در بخش دیگری از نرم افزار ، اطلاعاتی که از مسافت طی شده بدست آمده ، با کمک هوش مصنوعی تحلیل می شود و در تعیین مسیر بهینه نیز کاربرد دارد که حتی منجر به مدیریت مصرف سوخت خواهد شد. همانطور که می بینید ، مواردی که مربوط به کنترل و مدیریت هوشمند ناوگان است ، زنجیروار به هم متصل هستند و مجموعه این سیستم با دانش و تجربه متخصصین این شرکت با هدف بهبود عملکرد ناوگانهای خودرویی طراحی شده است.

کاربرد جی پی اس gps در تعیین مسافت طی شده

زمان فعالیت وسائل نقلیه با gps

اگر وسایل نقلیه سنگین بخش بزرگی از عملیات و ناوگان شما هستند ، احتمالاً تمایل دارید که به بهترین حالت آنها را حفظ کنید. هیچ مدیری نمی خواهد هزینه بیشتری برای تعمیرات غیر ضروری بپردازد و همواره به دنبال جلوگیری از چنین مخارجی است. آیا شما می دانید که هر خودرو در ناوگان شما روزانه چه مدت فعالیت دارد؟ با کمک سیستم جی پی اس کریوت کاملا متوجه خواهید شد.

اطلاع از این فاکتور اهمیت زیادی دارد و می تواند در پیش بینی زمان تعمیر خودرو موثر باشد. همچنین به مدیران کمک می کند تا با ایجاد تعادل میان زمان کارکرد خودروها ، فرآیندهای ناوگان را بصورت بهینه پیش ببرند. گاها به دلیل نبود چنین سیستمی زمان فعالیت خودورها متفاوت است و امکان دارد به برخی فشار بیشتری وارد شود و در نتیجه طول عمر خودرو کاهش یابد. اصلا جالب نیست که زمان فعالیت یک خودرو در روز 14ساعت باشد و خودوری دیگری در ناوگان شما فقط یک ساعت فعالیت نماید.

چه در صنعت توزیع و پخش محصولات فعالیت دارید یا کترینگ و رستوران ، چه در زمینه حمل و نقل بین المللی و یا سایر زمینه های فعالیتی ناوگان ها ، به متعادل سازی زمان فعالیت وسائل نقلیه باید توجه کنید.

هشدار خطا و خرابی در خودرو

دریافت اطلاعات در مورد خرابی خودرو یا خطا در سیستم فنی آن ، تشخیص و برطرف نمودن مشکلات بحرانی را با اطمینان بیشتری میسر می نماید. برای مثال به محض روشن شدن چراغ چک خودرو ، هشداری دریافت می کنید و مشکل وسیله نقلیه را متوجه خواهید شد. در این شرایط با در اختیار داشتن زمان کافی می توانید ، مشکل را با مهندسین و مکانیک خودرو در میان بگذارید تا قبل از وقوع خرابی شدید ، به موقع اقدامات لازم را انجام دهید.

همچنین ارتباط سریع و آنلاین با راننده موجب می شود که توصیه های لازم را به وی اعلام نمایید. شاید این عملکرد نرم افزار ، برای یک خودرو خیلی مهم نباشد ، اما زمانی که ناوگان شما ، وسائل نقلیه زیادی را شامل می شود ، نمی توانید نظارت دقیقی روی تک تک آنها داشته باشید ، که با کمک یک ردیاب gps و نرم افزار قدرتمند کریوت ، در لحظه و هر شرایطی نظارت و کنترلی دقیق بر وسائل نقلیه خواهید داشت. چه بسا یک خرابی کوچک در صورت عدم رسیدگی به موقع ، خسارات و هزینه های سنگینی را روی دست مدیران بگذارد. اما تشخیص به موقع آن ، با کمترین هزینه قابل تعمیر و برطرف شدن باشد.

ردیابی مکانی وسائل نقلیه با gps

اگرچه نسخه های قدیمی تر gps نیز ردیابی مکانی را ارائه می دادند و درواقع تنها کاربرد آنها نیز همین مورد بوده است ، اما کریوت با بروزرسانی لحظه ای مکان جغرافیایی خودرو ، تکنولوژی قدرتمندتری را طراحی کرده است. با به روزرسانی های منظم مکان خودرو و مکانیابی با بیشترین دقت ممکن، شما هر لحظه از وضعیت خودور مطلع هستید ، پرسنل تعمیرات و نگهداری جهت یافتن خودرو و اعزام به محل ، سریعتر عمل می کنند  و زمان کمتری تلف می شود.

همچنین در مناطق صعب العبور و مکان هایی که اینترنت در دسترس نیست ، ردیابی مکانی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.این ویژگی برای شرکت های حمل و توزیع نفت و گاز ، شرکت های باربری بین المللی و سازمان های امداد و نجات ، کاربردهای زیادی دارد.

از دیگر مزایای ردیابی مکانی ، می توان به اطلاع از موقعیت جغرافیایی راننده و جلوگیری از خطا و یا سو استفاده های شخصی ، یاد کرد.

همگام سازی و بروزرسانی اطلاعات

با این ابزار ، دیگر نیازی ندارید که اطلاعات را بصورت دستی به روز نمایید. تغییرات و بروزرسانی اطلاعات ، کاملا اتوماتیک در این نرم افزار انجام می شود و دیگر لازم نیست برای مدیریت همگام سازی پایگاه داده ، زمان و انرژی زیادی را صرف کتید. به راحتی و با دسترسی به پنل مدیریتی ، تمامی اطلاعات لحظه ای ، پیشینه و تاریخچه ، هزینه ها ، مسافت ، زمان و هرآنچه مربوط به هرکدام از خودروهای ناوگان شماست را در اختیار دارید.

کریوت ، تنها یک ردیاب gps نیست! بلکه مجموعه ای هوشمند از ابزارهای تخصصی مدیریت ناوگان است که بهبود عملکرد مدیران در نظارت و کنترل سازمان تحت نظر را به همراه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *