با ظهور تحویل بر اساس تقاضا، نیاز به نظارت در لحظه برای هر کسب و کار توزیع و تحویل حیاتی شده است. بر اساس گزارش استاتیستا، در سال 2021 بیش از 18 میلیارد تحویل انجام شده و این روند صعودی تا سال 2025 با رشدی 16 درصدی ادامه خواهد داشت.

اگر چه این موضوع اتفاق خوبی است، اما چالش‌های این حوزه هم در عین حال در حال افزایش است. تحویل به موقع اگر چه ضروری است اما در عین حال، شما باید بهره‌وری را بهبود بخشیده، هزینه‌ها را کاهش داده و ایمنی تمام رانندگان را تامین کنید. به همین دلیل است که داشتن یک پلتفرم با توانایی نظارت در لحظه و آنلاین برای یک کسب وکار توزیع ضروری است.

نظارت آنلاین به توانایی ردیابی و مشاهده موقعیت مکانی وسیله نقلیه شما به صورت بلادرنگ و لحظه‌ای است.اما این نظارت چه کمکی به مدیریت توزیع شما می‌کند؟

بهبود تجربه مشتری

هر مشتری می‎‌خواهد در هر لحظه از پیشرفت فرایند تحویل خود مطلع باشد. هر گونه تاخیر یا ابهام در فرایند تحویل بار می‎تواند تمایل مشتری برای تبدیل شدن به یک مشتری وفادار برای شرکت شما را کاهش دهد. این موضوع اهمیت نظارت آنلاین برای بهبود تجربه مشتری و حفظ آنها را نشان می‌دهد.

ارائه اطلاعات دقیق و باجزئیات به مشتریان در رابطه با فرایند توزیع و تحویل می‌تواند وفادارای برند شما را حفظ کرده و میزان مرجوعی را کاهش دهد. ابزارهای دستی و تماس تلفنی هم ضمن اینکه کاری طاقت‌فرسا برای مدیریت به حساب می‌آید، ایمنی رانندگی را هم به خطر می‌اندازد، از این رو کریوت با داشتن بخشی به عنوان نظارت لحظه‌ای می‌تواند به شما کمک کند.

علاوه بر این، نرم‌افزار بهینه‌سازی مسیر کریوت دارای یک ویژگی هشدار و اعلان به مشتری است که به شما امکان می‌دهد هر زمان که سفارش آنها برای تحویل یا نزدیک به مکان آنها باشد، اعلان‌ها را از طریق ایمیل یا پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید. با این ویژگی مشتریان دیگر منتظر تحویل نمی‌مانند و با افزایش آمادگی آنها برای گفتن محموله خود مدت زمان توقف را نیز می‌توانید به اندازه خوبی کاهش دهید.

 نظارت بر عملکرد راننده

با نظارت بلادرنگ و در لحظه شما می‌توانید تصمیمات مدیریتی خود را با اطلاعات بلادرنگ اتخاذ کنید. از سوی دیگر شما می‎توانید از عملکرد رانندگان و مدت زمان توقف در هر مقصد هم باخبر شوید. بر این اساس شما می‌توانید سیستم جریمه یا پاداش را برای رانندگان در نظر بگیرید.
داشتن یک نرم افزار زمان‌بندی تحویل مثل کریوت با ویژگی گزارش‌دهی می‌تواند به شما در رصد جزئیات عملیات توزیع خود کمک کند.

مدیریت آسان‌تر معضلات لحظه‌ای

بدون شفافیت بلادرنگ، شما تنها بعد از رخ دادن یک اتفاق می‌توانید به فکر حل آن بیافتید و البته این معضل نه فقط برای شما بلکه برای مشتری شما هم وجود دارد. درگیرشدن با معضلات بالقوه قبل از رخ دادن آنها شما را قادر می‌سازد که به طور موثری با مساله درگیر شده و در صورت نیاز مشتری خود را از تاخیر احتمالی آگاه سازید. بدون شکل در پشت هر تاخیری دلایل مختلفی وجود دارد و لزوما اشتباه راننده نیست. مهم این است که با استفاده از ویژگی نظارت آنلاین شما می‌توانید از این موضوع مطلع شده و مشتری خود را از تاخیر آگاه سازید و اینگونه برای وقت مشتری خود ارزش قائل شوید.

حذف یا کاهش زمان از کارافتادگی

بسیاری از عوامل می‌توانند منجر به از کارافتادگی وسیله نقلیه و در نتیجه تاخیر در تحویل بار شوند. برخی از این عوامل شامل انحراف مسیر به دلیل کارهای جاده‌ای، توقف‌های غیرقانونی و ازپیش تعیین نشده، تاخیر ناشی از ادرس اشتباه یا مسدودشدن جاده به دلایل برنامه‌ریزی مشئخ/
نرم‌افزارهای مسیربندی مدرن نظیر کریوت با بهره‌گیری از نظارت لحظه‌ای می‌توانند برخی از مشکلات جدی عملیات توزیع و تحویل شما را حل کنند.

بهبود بهره‌وری

نظارت بلادرنگ به شما کمک می‌کند تا به صورت فعال درخواست‌های لحظه آخری مشتریان خود را مدیریت کرده و در صورت لزوم تغییراتی را در برنامه توزیع خود به وجود بیاورید. همه این ها یعنی شما می‌توانید بهره‌وری بیشتری را به ثبت برسانید. از سوی دیگر زمانی که رانندگان بدانند روی کارشان نظارت است، تمرکز بیشتری روی کار خود خواهند گذاشت و احتمالا از تخلف‌های رایج در حوزه توزیع هم کاسته خواهد شد.

 تسهیل ارزیابی دقیق KPIها

نظارت بلادرنگ در لجستیک به شما کمک می‌کند که KPIهای خود را دقیق‌تر ارزیابی کنید. با داشتن یک پلتفرم حمل و نقل بلادرنگ شما در ارزیابی عوامل KPI لازم نظیر بهره‌وری راننده، تاخیر در سفر، نرخ موفقیت، تحویل به موقع، دقت ETA و تحویل‌های ناموفق مشکلات بسیار کمتری خواهید داشت. علاوه بر این، با حذف تاخیرهای غیرضروری نظیر انحراف مسیر و توقف‌های پیش‌بینی نشده می‌توانید عملیات تحویل را بهبود بخشیده و زمان واقعی تحویل را به زمان تخمینی خودتان نزدیک کنید.

نظارت بلادرنگ برای موفقیت درازمدت هر کسب و کاری ضروری است. علاوه بر بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، شفافیت در تحویل تجربه مشتریان شما را بهبود بخشیده و به شما در پیشی گرفتن از رقبایتان کمک خواهد کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *