تاثیر مدیریت ناوگان بر کاهش تصادفات و افزایش ایمنی

تأثیر فناوری بر صنعت ناوگان خودرویی نه تنها در حال افزایش است ، بلکه روش های صاحبان کسب و کار در فعالیتهای تجاری و مدیریت ریسک را نیز کاملاً تغییر می دهد. نتایج حاصل از بررسی وضعیت ناوگان های خودرویی نشان می دهد که توانایی کاهش هزینه های مربوط به تصادفات و سایر حوادث مرتبط با ایمنی یکی از مهم ترین فاکتورها برای متخصصین و مالکین ناوگان ها می باشد. در واقع ، محققین دریافته اند که استفاده از یک نرم افزار مدیریت ناوگان ، می تواند به طور میانگین 17درصد هزینه های ناشی از تصادفات را کاهش دهد.

براساس یک نظرسنجی که از میان 1200 مدیر و کارمند شرکت های آمریکایی فعال در صنعت حمل و نقل خودرویی انجام شده ، از آنها خواسته اند دلایل خود را برای استفاده از نرم افزارهای مدیریت ناوکان ، اولویت بندی کنند. جالب است بدانید که مهم ترین دلیل آنها در انتخاب اپلیکیشن های مدیریت ناوگان ، امنیت و افزایش ایمنی خودرو و راننده بوده است.

افزایش ایمنی خودرو

رانندگان در قلب فعالیت های یک ناوگان حمل و نقل قرار دارند به همین دلیل ایمن سازی خودرو و راننده ، یکی از نگرانی های بزرگ مدیران شرکت محسوب می شود. بسیاری از ناوگان ها در حال حاضر پتانسیل فناوری های ردیابی خودرو در کاهش و جلوگیری از تصادف را درک کرده اند.  مشاغل كوچک 15 درصد ،  مشاغل متوسط 28 درصد ​​و مشاغل بزرگ و در سطوح سازمان های کلان  22 درصد ، کاهش تصادفات را  بعد از نصب و راه اندازی سخت افزار و نرم افزارهای ردیابی مشاهده کرده اند.

پس از ایمنی فاکتورهای دیگری مانند محافظت و نگهداری از خودرو و ارتباط آسان با راننده در اولویت های رای دهندگان قرار داشته است. همچنین کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه های نیروی کار از اهداف دیگر افراد شرکت کننده در نظرسنجی بوده است.

کاهش هزینه مصرف سوخت و نیروی کار تاثیر مستقیمی در نرخ بازگشت سرمایه دارند. به گفته تحلیلگران این عرصه ، هزینه های مالکیت و چگونگی به حداقل رساندن این هزینه ها ، یک چالش مستمر برای مالکین و مدیران ناوگان های خودرویی به ویژه کامیون های بزرگ می باشد.

تعمیر و نگهداری خودرو

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بخش مهمی از مدیریت وسایل نقلیه است که درصد خطرات حوادث غیرمترقبه را کاهش می دهد. تحلیل و بررسی اطلاعات مهمی که در تشخیص و عیب یابی کمک می کنند ، مانند ولتاژ باتری ، دمای مایع خنک کننده ، نقص عملکرد موتور ، مشکلات دریچه سوخت ، مشکلات سنسور اکسیژن و موارد دیگر اهمیت زیادی دارد. با اطلاع از وضعیت فنی خودرو ، پیش از نیاز به تعمیرات اساسی یا خرابی بزرگ می توانید فرآیند سرویس دهی را جهت افزایش عمر وسیله نقلیه انجام دهید.

همچنین می دانیم که سرعت زیاد خطر تصادفات را افزایش می دهد و تکرار چرخه افزایش سرعت و ترمز شدید ، می تواند نشانه یک راننده ناشی یا بد رفتار یا عجول باشد. این رفتار می تواند راننده شما و کسانی که در جاده هستند را در معرض خطر قرار دهد. همچنین می تواند به وسیله نقلیه شما صدمه بزند.

اهمیت فناوری مدیریت ناوگان در ایمنی

رابرت وایت ، مالک یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل جاده ای در آمریکا ،  تجربه خود را در استفاده از چنین فناوری های مشابه با نرم افزار کریوت را اینگونه بیان می کند:  در یکی از کامیون های بزرگی که استفاده می کنیم ، استهلاک مربوط به سیستم ترمز بسیار زیاد بود و مرتبا مشکلاتی را ایجاد می کرد. راننده این خودرو بسیار بد رانندگی می کرد. اما ما در طول زمان رفتار راننده را بررسی و ثبت نکرده بودیم. با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان رفتار وی را تحت نظر گرفتیم و سعی کردیم با ارتباط مستمر با راننده و آموزش وی ، مشکلات را حل کنیم.

صاحبان مشاغل و مدیران باهوش ارزش فناوری ردیابی را بیش از هزینه سرمایه گذاری اولیه در اولویت قرار می دهند ، به دلیل اینکه متوجه بهبود نرخ بازگشت سرمایه هستند. این نرم افزار در وهله اول با مدیریت مصرف سوخت و کاهش هزینه های جاری سود شما را افزایش می دهد و در ادامه با افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و برنامه ریزی تعمیر و نکهداری خودرو موجب افزایش نرخ بازگشت سرمایه می شود.

ردیابی و مدیریت خودرو در نقاط دور افتاده و مناطق صعب العبور

ممانعت از بروز رفتارهای خشن یا غیر حرفه ای از راننده

بهبود مسیریابی و افزایش شناخت راننده از جاده

نظارت کامل بر وضعیت فنی خودرو و پیشگیری از نقایص بزرگ

یک تصادف سنگین می تواند منجر به آسیب دیدگی راننده و خودرو ، افزایش هزینه تعمیرات و کاهش بهره وری شود. اما ردیابی ناوگان دید خوبی از نحوه رانندگی و رفتار راننده فراهم می کند و پایه و اساس یک برنامه ریزی ایمن طبق نیازهای شما می باشد. تنها با نصب یک قطعه سخت افزاری و نصب اپلیکیشن مربوطه ، تصادفات و خطرات احتمالی را کاهش داده و خودروهای خود را مدیریت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *